Cât așteptam dimineață să iasă cafeaua, îmi pică privirea pe o carte pe care fică-mea a împrumutat-o de la bibliotecă pentru minivacanța astă, numită de 1 Mai (muncitoresc cică 😀 )

E o carte de ghicitori și proverbe. M-a amuzat și m-a teleportat totodată într-o copilărie parcă trecută de prea mult timp. Într-o epocă în care internetul nu exista nici măcar în proiect, iar programele TV-ului erau puține și proaste (deși nu mai proaste ca acum totuși). într-o epocă în care bunica îmi citea ghicitori lângă sobă, iau eu le ascultam și încercam să le ghicesc răspunsul acompaniată de o plăcintă cu mălai și dovleac.

Așadar m-am gândit să te provoc la o mică joacă și la aduceri aminte, prin câteva ghicitori copilărești, amuzante și interesate. Răspunsurile nu ți le dau, te las să le descoperi singur/ă întru bucuria jocului 🙂

ghicitori

1. Cine-n zori și la amiază
E vioaie și e trează,
Însă-așa pe înnoptat
Obosește deodat’?

2.Cine se lasă cu umbre,
Într-un joc al ielelor,
Și atunci par toate sumbre
În sclipirea stelelor?

3.Câteodată te simți rău,
De nimic nu ai chef, zău!
Spune-mi ce s-a întamplat,
Cum ești de adevărat?

4.Domnitorul de renume,
După rang și după nume,
Ce-a scris cărți ca să se știe,
Stând Moldovei temelie?

5.Sadoveanu scrise-n viață
Și romane și povești.
I s-a zis c-un strașnic nume,
Caută să-ți amintești!

14 gânduri despre “Pălărie-ntr-un picior, ghici ciupercă ce e?

    1. Nu-i zoreaua 🙂 Răspunsul acestei ghicitori m-a uimit și pe mine, pentru că o face interesantă, dar e un răspuns pertinent și are legătură cu omul.

      Apreciază

  1. (cred, nu-s sigură) ziua, 2. noaptea, 3. plictisit, 4. Ştefan cel Mare; 5. am 2 variante, ori a. Mihail (prenumele) ori b. supranumele acestuia „Ceahlăul literaturii române”.
    Mai uite 3 de la mine:
    Ce ai pe tine şi nu-l simţi?
    Ce este lucrul acela care cu cat se lungește scade.
    Am cămăşi nenumărate , le port pe toate îmbrăcate.

    Apreciază

    1. 1 si 4 au alte raspunsuri, in rest toate-s corecte!
      La ghicitorile tale încă mă mai gândesc. Îmi stă pe limbă dar nu iese 😆 La cea de-a doua răspunsul cred că este timpul. La celelalte încă rumeg. Ar fi păcat să stric jocul întrebându-l pe Goglu, așa că revin cu ce-mi debitează prin cap 😀

      Apreciază

    1. Sigur că poți! Răspunsul la ghicitoarea ta sa fie… tăcerea? 😀
      De aceea nici n-am dat răspunsurile. Le aștept de la voi 🙂

      Apreciază

Tu ce crezi?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.